سقوط 4.2 میلیارد دلاری نفتکش
ادغام برنامه ریزی شده توسط دو تا از بزرگترین اپراتور های نفتکش در جهان شکست خورده است و این دو شرکت تلاش دیگری برای ترکیب تجارت خود انجام نخواهند داد.
مدیر اجرایی فرانت لاین ( بزرگترین شرکت ارائه دهنده شرکت های نفتکش ) گفت : ما متاسفیم که نتوانستیم ادغام را همانطور که در ژوئیه 2022 پیش بینی شده بود تکمیل کنیم، زیرا این امر باعث ایجاد بزرگترین شرکت نفتکش سهامی عام می شد. در عین حال، هر دو شرکت به طور مستقل ناوگان بسیار بزرگی از تانکر های نفت خام و فرآورده های نفتی دارند و در حال حاضر از صرفه جویی در مقیاس بهره می برند که گزارش های مالی اخیر ما نشان می دهد.
در پاسخ، یورو ناو ( ناوبر هواپیمایی ) با انتشار بیانیه ای دریافت تصمیم فرانت لاین برای خاتمه دادن به فرآیند ادغام را تأیید کرد و اظهار داشت: «بدون توجه به ترکیبی که در حال انجام است، عوامل بنیادی حمایتی و پایدار بازارهای نفتکش شروع به ارائه کردند (در سه ماهه سوم و چهارم 2022). ) آنچه یورو ناو و اکثر مفسران بخش معتقدند یک چرخه طولانی مدت خواهد بود.
این شرایط مطلوب همراه با ترازنامه قوی یورو ناو، بهترین سیستم عامل در کلاس با پیشرفته ترین پلت فرم پایداری در این بخش، موقعیت شرکت ما را برای آینده خوب می کند.
هیچ یک از این دو شرکت دلایلی برای فسخ قرارداد به ارزش 4.2 میلیارد دلار ارائه نکردند که منجر به ایجاد بزرگترین اپراتور نفتکش در جهان می شد.
اگر ادغام انجام می شد، شرکتی با ناوگانی متشکل از 146 نفتکش ایجاد می شد.
وال استریت ژورنال سهامدار تحت کنترل خانواده ساوریس را به یاد آورد و این معامله را در زمانی که اولین بار اعلام شد، در سال گذشته، به عنوان یک “جنون مخرب ارزش” توصیف کرد.
این گزارش همچنین خاطرنشان می کند که مالک فرانت لاین، به شدت طرفدار ادغام در بخش نفتکش ها است، زیرا معتقد است در حال حاضر این بخش برای ایجاد ارزش سهام کافی برای سهامداران بسیار پراکنده است.
نگارنده: مریم اسلامی
منبع: Oilprice