حمایت جو بایدن از پیشنهاد وام ۷۰۰ میلیون دلاری از معدن لیتیوم نوادا
یک معدن لیتیوم در نوادا که تنها دومین معدن در ایالات متحده خواهد بود، از سوی دولت بایدن حمایت می شود زیرا به دنبال افزایش عرضه داخلی مواد معدنی حیاتی مورد نیاز برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی است.
وزارت انرژی یک تعهد مشروط به مبلغ 700 میلیون دلار برای پروژه ای صادر کرد، یک تامین کننده احتمالی برای شرکت فورد موتور و شرکت تویوتا موتور که می تواند لیتیوم کافی برای 370000 خودروی الکتریکی در سال تولید کند. شرکای پروژه شامل گروه استخراج معدن و فرآوری فلزات هستند.
این بودجه که از طریق برنامه وام ساخت خودروهای فناوری پیشرفته این وزارتخانه تامین میشود، در حالی است که دولت بایدن به دنبال ایجاد یک زنجیره تامین باتری داخلی با هدف گسترده تر این است که نیمی از خودروهای فروخته شده در ایالات متحده تا پایان دهه بدون آلایندگی باشند.
پیش بینی می شود که تقاضا برای لیتیوم، که برای ذخیره سازی شبکه و تسلیحات نیز استفاده می شود، تا سال 2030 از تولید فعلی فراتر رود. به گفته این وزارت، ایالات متحده برای پردازش بیشتر مواد خام به بازارهای بین المللی متکی است.
این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: «توسعه زنجیره تامین ایالات متحده برای این مواد یک اولویت ملی است زیرا این کشور برای استقلال انرژی تلاش می کند. تمرکز اصلی در این استراتژی، افزایش در دسترس بودن مواد حیاتی است که اجزای ضروری فن آوری های انرژی پاک لازم برای دستیابی به اهداف ملی آب و هوایی و اقتصادی هستند.
وزارت انرژی گفت در حالی که آسیا در حال حاضر بر فرآیند پالایش کربنات لیتیوم تسلط دارد،( کانسار ریولیت ریج )یکی از دو ذخایر قابل توجه لیتیوم بور شناخته شده در جهان است.
به گفته این شرکت، آیونیر انتظار دارد تا تأییدیه های ایالات متحده را دریافت کند که به این شرکت اجازه می دهد ساخت پروژه را در سال آینده با هدف شروع تولید لیتیوم در سال 2026 آغاز کند. هنوز هم نیاز به تایید نهایی از وزارت کشور ایالات متحده دارد زیرا زمین های عمومی نزدیک به سایت محل نگهداری گندم سیاه تیهمز در معرض خطر انقراض گل وحشی است.
وزارت انرژی گفت که این شرکت 1.2 میلیون دلار برای تحقیقات برای حفظ این نیروگاه سرمایه گذاری کرده است و برنامه معدنی خود را برای جلوگیری از تأثیر مستقیم بر نیروگاه اصلاح کرده است.
نویسنده: مریم اسلامی
منبع: Mining